yerli chorizo sucuğu


Yüzde yüz yerli, tamamen dana etiyle yapılan ve sucuk baharatlarıyle çeşnilendirilen ve chorizo sucuğunu görmektesiniz. Orijinal Chorizo sucuğunu fotoğraflarında gördüm. Nasıl bir tada sahip olduğunu bilmem, çünkü tatmadım. Chorizo sucuğunun kesit resimerde görünen dokusuna baktığımda, müthiş bir lezzet olableceğini hep düşündüm. Bu sucuk tadının pastırma ile sucuk arası bir tat olabileceğini tahmin ettim. Gerçekten tahminimde yanılmadım. Bu sucuğu yapmaya karar verdim ve yaptım da. Sucuğun iç harcını dana döş etinden kıyma, dana etinin yağlarından ayırdığım yağ parçaları ve dana etinin sinirsiz yerlerinden ayırdığım parça etle hazırladım. Yerli çorizo sucuğumun iç harç (kıyma, parça et, yağ ve baharatlar) malzemesini bir araya getirdim ve sucuk yapma yöntemine uygun olarak karıştırdım.

Karışımı bir gün buzdolabında beklettim. Dinlenen karışımı buzdolabından çıkardım ve lezzetler birbirine karışsın diye, tekrar karıştırdım. Elimde kıyma makinesi olmadığından, haliyle olamayan makinemin sucuk doldurma düzeneği de yoktu. Her sucuk doldurma işleminde kullandığım, kendi icadım olan ilkel sucuk basma aparatımı kullanarak, yerli çorizo sucuğumun harcını ıslatıp yumuşattığım bağırsağın içine bastım. Çorizo kangallarını 5 gün boyunca havadar bir yere astım. Ardından çorizoları bez torbaya koyarak dolaba kaldırdım. Tadı için çorizodan dilimler aldım, tadına baktım ve yanılmadığımı anladım. Çorizo sucuk maceram henüz başladı, mükemmellik için çalışmaya devam edeceğim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

taze yaprak nasıl haşlanır

ıslatmadan buğday pişirmek