bezelye çorbası nasıl yapılır


İç bezelye çorbası nasıl yapılır? Bezelye çorbası, taze bezelye ve derin dondurucuda dondurulmuş iç bezelyeden yapılır. Kuru bezelyeden bezelye çorbası yapmak için, kuru bezelye akşamdan suya yatırılır ve gece boyu ıslatılır. Sabah, suyu süzülür ve çorbası yapılır. Taze bezelye ve dondurulmuş bezelye de ıslatma diye bir sorun yok, doğrudan çorbası yapılır. Bir de, kabuğu ile kurutulmuş bezelye var. İşte bu bezelyede akşamdan ıslatılır, doğranır ve çorbası yapılır.

Sadece bezelye kullanılarak bezelye çorbası yapılır mı? Evet yapılır. Fakat, bu çorbayı büyüklere sevdirmek zor. Onun için, bezelye çorbası yapımında çorbanın al benisini güçlendirmek adına; içerisine soğan, havuç, patates, pırasa ve kereviz gibi sebzeler katılır. Ayrıca, çorbanın kıvamını artırmak için de un ilave edilir. Bezelye çorbası, damak zevkinize uyan musluk suyu, tavuk suyu, et suyundan biri ile süt veya krema katkısıyle yapılabilir. Bu tamamen tercih meselesi.

İç bezelye çorbasını nasıl yaptım? 50 gr. Tereyağ içinde rendelediğim bir soğanı kavurdum. Üzerine bir çorba kaşığı normal doldurulmuş un'u çiğliği gidinceye kadar kavurdum. Peşinden rendelediğim bir patatesi, bir havucu, yarım kilo taze iç bezelyeyi, 1litre sıcak suyu ilave ettim  ve karıştırdım. Tencere kaynayınca ocağı iyice kıstım, kapağını kapadım ve malzemeleri 20 dakika pişirdim. Süre bitiminde blendırdan geçirdim ve tuzunu ilave ettim. Ardından tencereyi 5 dakika daha kaynattım ve ocaktan aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

taze yaprak nasıl haşlanır

ıslatmadan buğday pişirmek

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik