tavuk haşlarken kokmaması için



  • Tavuk haşlarken kokmaması için ne yapılır? Tavuk haşlamada bütün sorun, market tavuğunun başında toplanır. Kaçan, gezen, göçen köy tavuğu haşlandığında misler gibi kokar. Ne çare ki, gezen tavuğa erişimimiz yok, market tavuğuna mahkumuz. Tavuk haşlanırken kokmaması için, insanlar bin dereden su getiriyorlar. Yok sirke ile yıka, yok içine soğan sarımsak koy, falan filan. Kardeşim ben sade haşlanmış tavuğu severim. benim yiyeceğim tavuk kokmasın isterim. Gerçekten market tavuğu haşlanırken kokar mı? Evet, kokar.

  • Bunca zaman market tavuğu alır, haşlar yerim sayıya vursam içinden ancak 3-5 tanesinin kokmadığını söyleyebilirim. Tavuk markasının, tavuk kokması konusunda bir önemi yok. O kalın plastik ambalajın içine giren çıblak tavuk illaki kokacaktır. Bu kokuyu yıkama ve durulama ile gideremezsiniz. Benim derdim, tavuğu haşladıktan sonra ortaya çıkan kokudur. Tavuğu haşlayan kişi olduğumdan, pişmiş bütün tavuğu parçalarken parmaklarıma yapışan o koku var ya, beni çileden çıkarır. İstediğin kimyasalla elini yıka o kokuyu gideremezsin.

  • Tavuk etini yerken parmaklarımla eti tutuyorum. Parmaklarım ağızımın hizasına geldiğinde, soluk almayı durduruyor, eti ağızıma atıyor, süratle parmaklarımı geri çekiyorum. Bu eziyetten sonra 1 ay tavuk yemiyorum. 1 ay sonra aynı işkence. Yemekle ilgilenen biriyim, bu haşlanmış tavuk kokusunu gidermek için çok uğraştım. Yıllar sonra, yakın zamanda bu kokuyu gidermenin yolunu buldum. Ay içinde 3 tavuk haşladım, şükürler olsun o pis kokudan eser yoktu.

  • Haşlanmış tavuk kokusunun tavuk üreten firmalarla bir ilgisi yok. Tavuğun kokmasının esas sorumlusu, tavuğu pişiren insandır. Yani; tavuğu haşlarken nasıl haşalayacağımı bilmediğimden tavuğu ben kokutuyormuşum, sonradan bu gerçeği öğrendim. Bu kokuya nasıl çözüm buldum anlatayım: Marketten tavuğu alıyorum, kendimce temizliyorum ve tencerenin içine koyuyorum. Ketılda suyu kaynatıyorum ve tavukla yüz yüze olacak şekilde tavuğun üzerine döküyorum. Yüksek ısıda tencereyi 2-3 dakika kaynatıyor ve ocaktan alıyorum.

  • Tencereden tavuğu çıkarıyor, içine dışına bol su tutuyor ve haşlayacağım tencereye koyuyorum. Katiyen soğuk su kullanarak tavuğu haşlamıyorum. Genellikle tavuğu düdüklüde haşlıyorum. Haşlarken de tavuğun yarı hizasına kadar sıcak su koyuyor, tuzunu atıyor ve düdüklüde tavuğun ağırlığına göre gerekli sürede haşlıyorum. Market tavuğunu bu şekilde haşlarsanız; etinin, suyunun kokusuna bayılacaksınız. Ayrıca suyu berrak oluyor. Bu dertle muzdarip olanlara tavsiyem, derdinizden kurtulmak için bulduğum çözümü deneyin derim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

taze yaprak nasıl haşlanır

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

ıslatmadan buğday pişirmek