kumpir yemeği


Kumpir yemeği veya kumpir aşı tarifi, nasıl yapılır? Patatesin halk ağızında ismi kumpirdir. Anadoluda patates yemeğinin adına kumpir aşı denir. Bu tarifimi bu ada adadım ve kumpiri doğrarken bile, ninemin doğrama biçimini kullandım. Ninem fazla baharat kullanmazdı. Yemeği tatlandırmak adına toz kırmızı biber ve tuz kullanırdı. Ninem kumpir pişirirken saat tutmazdı. Ya nasıl yapardı? Tencerenin kapağını açar, kaşığı kumpirin içinde dolaştırır, suyunun koyulaşmasına ve patatesin yarılmaya başlamasına bakar ve yemeği ocaktan alırdı.

Kumpir yemeğimin malzemesi: Yarım kilo kumpir, bir soğan, iki diş sarımsak, iki sivri biber, bir domates, bir kaşık tereyağı, bir çay kaşığı domates salçası, bir su bardağı ilik suyu, bir su bardağı sıcak su, iki çay kaşığı tuz, birer çay kaşığı silme doldurulmuş karabiber, pul biber ve kimyondur. Tencerede yağı erittim. Üzerine sıra ile soğan,sarımsak, sivri biber, salça, rendelenmiş domates ilave ettim ve kavurdum. Peşinden suları, baharatları ve tuzu koydum. Tencereyi bir kez fokurdattım, kapağı kapadım, ateşi kıstım ve 35 dakikada yemeği sonlandırdım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

taze yaprak nasıl haşlanır

ıslatmadan buğday pişirmek

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik