kanat çul yemeği


Arnavut mutfağına ait tavuk çul yemeğinin başka çeşiti, kanat çul yemeği. Tarifim, bütün malzemeleriyle birebir çul yemeği değildir. Fakat, tat ve lezzet benzer. Bu yemeğin orijinalini de yaparım. Elimizde mangal, ızgara, kızartma veya fırında pişipte artan tavuk parçalarını bazen bu yemekte kullanırım. Fotoğraftaki yemek ise, fırında kızarttığım tavuk kanadından arta kalan kanatla yaptım. Anlarsınız, her şey göz kararı.

Kanat çul yemeğini nası yaptım? Tencerede yağ içinde sıra ile soğanı, unu, salçayı kavurdum. Üzerine tavuk kanatlarını dizdim. Yeter miktarda sıcak su ilave ettim. Yemeği tatlandırmak için karabiber, pul biber, kimyon ve tuz serptim. Yemeğin tuzunu ayarladım ve tencereyi bir taşım kaynattım. Ateşi tamamen kıstım, ağır ateşte 20 dakika pişirdim ve ocaktan aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

taze yaprak nasıl haşlanır

ıslatmadan buğday pişirmek

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik