mantar köftesi tarifi, nasıl yapılır?


Mantar köftesi tarifi, nasıl yapılır? Başta kültür mantarı olmak üzere, her çeşit yenilebilir mantardan mantar köftesi yapılabilir. Güzel olur mu? Orası tartışmaya açık bir konu, her kafadan bir ses çıkar. Mantar köftesi yaptım, oldu derseniz; gayet güzel olur. Öküzün altında buzağı ararsanız, bilemem. Mantar köftesi yapanlara sormak lazım. Gelelim kendi yaptığım mantar köftesine; istiridye mantarı, soğan, sarımsak, galeta unu, karabiber, pul biber, kimyon ve tuz kullandım. Yaptığım köfteleri döküm ızgarada 8-10 dakika arasında pişirdim. Denemek isterseniz afiyet olsun.

Mantar köftesini nasıl yaptım? 150 gr. istiridye mantarı bir küçük soğan, bir diş sarımsak, bir tutam maydanoz, 3 kaşık galeta unu, bir kaşık ayçiçeği yağı, bir tatlı kaşığı un kullandım. Tatlandırıcı olarak birer fiske karabiber, pul biber, kimyon ve kararında tuz kullandım. Mantar, soğan sarımsak ve maydanozu rondoda çektim ve avuç içinde suyunu sıktım. Diğer malzemeleri üzerine ilave ettim ve yoğurdum. Peşinden köfteler yaptım ve orta ateşteki ızgara üzerinde pişirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

taze yaprak nasıl haşlanır

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

ıslatmadan buğday pişirmek