taş gibi yoğurt mayalama tarifi


Evde taş gibi yoğurt mayalama tarifi, nasıl yapılır? Evde yılardır yoğurt mayalarım, konu hakında epey bilgiye sahibim. Makinede, metal tencerede, toprak tencerede, porselen kapta ve en son cam kap içinde yoğurt mayaladım. Mayaladığım yoğurtların tamamı orta kalitede ve kıvamdadır. Geçen güne kadar taş gibi yoğurt hiç mayalamadım. Yoğurt mayalarken dijital derece kullanırım. Sütü 20 dakika kaynatır ve soğumaya bırakırım. Süt, 45°C dereceye düştüğünde 1 kaşık yoğurt ile sütü karıştırır, tencereye ilave ederim. Tencereyi karıştırır, üzerine kevgir koyar, battaniye ile sarmalar ve 4-5 saat mayalanmaya bırakırım.

Tencereyi açtıktan sonra, tencere oda sıcaklığına gelene kadar bekletir ve buzdolabına açık olarak (bir gece boyunca) koyarım. Yoğurdu ikinci günü kullanmaya alırım. Yoğurdu kullanmazdan önce, bir kavanoaza mayalık yoğurt alır, kapatır ve dolapta saklarım. Kullandığım yoğurdu maya olarak kullanmam. Çünkü, kullandığım yoğurtla yoğurt mayalarsam; bir süre sonra mayaladığım yoğurt ekşir. Bu kendi deneyimim, bu yöntemin doğru olduğunu gördüm.

Gelelim evde taş gibi yoğurt mayalamaya. Geçenlerde yoğurt mayalarken sütü 47°C dereceye düştüğünde bilinçli olarak mayaladım. Merak bu ya, olur olmaz şüphesine düşmedim. Bu denememi  çarşıda satılan süt fabrikalarının sattıkları süt üzerinde gerçekleştirdim. İyi ki denemişim, sonuç mükemmel oldu. Taş gibi yoğurdu ilk kez yapmış oldum. 3 kilo süte 3 kaşık yoğurt kullandım. Yoğurdu dolaptan aldım, plastik süzgeç içine koydum. Süzgeci bir kaseye koydum ve suyunun süzülmesini bekledim.

Sütü kaynatıp, soğuyuncaya kadar süzgeçteki yoğurdu beklettim. Süt 48°C dereceye düştüğünde, süzgeçteki (maya) yoğurdu bir kaseye aldım, üzerine 48°C derece sütten 1-2 kepçe koydum ve karıştırdım. Süt 47°C dereceye düştüğünde mayayı süte ilave ettim ve karıştırdım. Sütün üzerine kevgir kapadım. Ardından sarıp sarmaladım ve 5 saat bitiminde açtım. Ardından oda sıcaklığına düştükten sonra (açık olarak) dolaba kaldırdım. Bir gün dolapta beklettikten sonra, yoğurdu kullanıma aldım. Bu yöntemimi denerseniz, memnun kalırsınız derim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

ıslatmadan buğday pişirmek

taze yaprak nasıl haşlanır