tel şehriye pilavı on dakikada pişer


Tel şehriye pilavı tarifi, yapımı ve kullanılan malzemeleri nelerdir? Tel şehriye pilavı, tencerede iki şekilde yapılır. Kaynayan su içinde tel şehriye haşlanır veya pirinç pilavı gibi kavrularak yapılır. Diyelim ki, kaynayan su içinde tel şehriyeyi pişirmek istesek, şehriyenin kavurma işlemini nasıl yaparız. Kolay, tava içinde tel şehriyeyi ayrıca, dilediğimiz gibi kavurur ve pilavını yaparız.

Tel şehriye pişirirken, aynen pirinç pilavına benzer ölçekte su kullanılır. 1 ölçek tel şehriye için, 1.5 ölçek su kullanılır. Tel şehriye pilavında yağ miktarı ne kadar derseniz, pilavda olduğu gibi derim. Yemeklerde yağ miktarı kişilerin damak zevkine kalmış, kişi veya aile yemeği nasıl seviyorsa ona göre yağ kullanır. Bir bardak şehriye ile pilav yapılacaksa 30 gr. yağ yeterlidir.

Tel şehriye pilavını nasıl yaptım: Tencerede 30 gr. yağ içinde tel şehriyeyi hafif kavurdum. Üzerine 1.5 su bardağı sıcak su koydum ve tuz attım. Tencereyi bir defa fokur fokur kaynattım ve kapağını kapadım. Peşinden ocağın gaz ayar düğmesini tamamen sol tarafa çevirerek ocağı kıstım. Kısık ateşte tel şehriyeyi 10 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm. Tencereyi 15 dakika dinlendirdim ve pilavı sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

taze yaprak nasıl haşlanır

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

ıslatmadan buğday pişirmek