en kolay zeytinyağlı enginar tarifi


En kolay zeytinyağlı enginar tarifi, nasıl yapılır? Enginarı pazardan aldınız, hiç vakit kaybetmeden pişirmeniz lazım. Vakit kaybederseniz ne olur? Enginarlar durdukları yerde ekşimeye başlar. Pazardan temizlenmiş enginar alındığında, plastik torbaya koyuyorlar ve basıyorlar üzerine limonlu suyu. Limonlu su içinden duruan enginar başlıyor ekşimeye ve o ekşilk bir türlü giderilemiyor. Enginarı aldıktan sonra; mutlaka pişirmelisiniz ki, yemeğiniz ekşi olmasın. Enginar ekşi su içinde dolapta bir gün beklerse yıkarm, yemeğini yaparım ve tencereye fazladan limon suyu ilave etmem. Kendi ekşiliği yerli olur.

Bu tarif favorim ve her zaman zeytinyağlı enginarı bu tarifimle yaparım. 5 tane enginarı pazardan aldım ve geldim. Bir kabın içine 1 tatlı kaşığı un, bir kesme şeker, 1 tatlı kaşığı tuz koydum. Üzerine 1.5 su baradağı soğuk suyu azar azar ilave etim ve karıştırdım. 2 Havucu soydum verev dilimledim. 4 soğanı soydum ( biri iri idi, ikiye böldüm) bütün bıraktım. Enginarları yıkadım ve tencereye dizidim. Yanlarına havuç ve soğanları koydum. Hazırladığım unlu suyu ilave ettim ve 5 çorba kaşığı zeytinyağını gezdirdim. Tencereyi fokurdattıktan sonra, kapağı kapadım ve ateşi kıstım. Ağır ateşte 50 dakikada enginarı pişirdim ve üzerine maydanoz serptim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

ıslatmadan buğday pişirmek

taze yaprak nasıl haşlanır