5 dakikada salçalı yumurta


5 dakikada salçalı yumurta hazır. Yumurta yemekleri arasında favorim salçalı yumurtadır. Talıyı seven bir olarak, salçalı yumurtadan vazgeçmem. Ne zaman ekşi birşeyler canım istese, ilk aklıma gelen tereyağlı salçalı yumurtadır. Salçalı yumurta yapımı zor değil, zorluğu yumurtanın kıvamını ayarlamaktır. Tereyağını erit, salçayı kavur ve üzerine kır yumurtayı. Salçalı yumurta tarifi bu kadar kolay.

Resimde görünen salçalı yumurtayı şöyle yaptım: Bir kaşık tereyağını tavada hafif köpürünceye kadar ısıttım. Peşinden 1 tatlı kaşığı domates salçasını ilave etim ve kavurdum. Salçanın kokusu çıkınca, üzerine iki yumurta kırdım, tuz ektim ve kaşıkla yumurtaları hafif karıştırdım. Bu sırada ocağı kıstım ve yumurta beyazının pişmesini beledim. Beyaz tamamen katılaşmadan, tavayı ocaktan aldım ve ıslak bez üzerine oturttum. Bu sayede yumurtanın pişmeye devam etmesini önledim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

ıslatmadan buğday pişirmek

taze yaprak nasıl haşlanır