sade ıspanak yemeği


Sade ıspanak yemeği yapımında pirinç kullandım. İstenirse pirinç yerine bulgur kullanılır. Bir kilo kuzu ıspanağı aldım, bol su içinde temizledim, doğradım ve bir kaba koydum. Ispanak yemeğinin yapımında en önemli konu ıspanağın temizlenmesidir. Bu işi şöyle yaparım: Bir leğene su doldurur ve önüme koyarım. Ispanakları kök kök elime alır, sararmış ve bozuk yapraklarını atar, kökünü keser ve leğenin içine korum. Ispanakla işim bitince, leğendeki ıspanağı güzelce karıştırır ve suyunu süzerek ıspanak yapraklarını bir tarafa koyarım. Leğendeki suyu döker ve tekrar su doldurarak aynı işlemi üç sefer yaparım.

Sade etsiz ıspanak yemeği nasıl yapılır: Temizlenen ısapanak kuşbaşı doğranır. Bir tencereye 8 kaşık ayçiçeği yağı konur, sırasıyle bir soğan, bir tatlı kaşığı domates salçası orta ateşte kavrulur. Üzerine 1 çay bardağı su, doğranmış ıspanak, 1.5 kaşık yıkanmış pirinç, 1.5 tatlı kaşığı tuz konur ve karıştırılır. Ispanak pörsüyüp tencere fokurdamaya başlayınca kapak kapanır ve ocak iyice kısılır. Tencere kısıkta 20 dakika kaynatılır ve ocak söndürülür. Ispanağı sulu yapayım ekmek banayım derseniz, 1 su bardağı su koyun kime ne. Hepsi bu kadar.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

taze yaprak nasıl haşlanır

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

ıslatmadan buğday pişirmek