15 dakikada acılı tarhana çorbası

Acılı tarhana çorbası, tarhana çeşitleri arasında özellikle acı yapılan tarhanadan yapılır. Hazır yapılmış tarhana çorbasına sonradan acı biber ekleyerek yapılmaz. İşte, bu çorbayı acı tarhanadan yaptım. Acı tarhana çorbası yapımı, diğer tarhana çorbalarıyle aynı. İster toz tarhanayı su ile ıslatırsınız, isterseniz toz tarhanayı kaynayan suyun içine azar azar ilave edersiniz. Hangi yöntem kolayınıza gelirse onu uygulayın. Çorbanıza sarımsak ve diğer baharatları ilave etmek damak zevkinizle ilgili.


Acılı tarhana çorbasını tereyağı ile sade yaptım. Tencereye bir kaşık tereyağı koydum ve erittim. Üzerine bir kaşık domates salçası koydum, kavurdum. Peşinden 5 su bardağı sıcak su koydum, kaynattım. Kaynayan su içine acılı toz tarhanadan azar azar ilave ettim. Bu aşamada önemli olan çorbanın kıvamını ayarlamak. Koyu olmayan boza kıvamını yakaladığınızda işlem tamam. Sonrasında tencereyi bir kez fokurdatın ve kısıkta 15 dakika pişirin. Tuzunu ve baharatını ayarlayın. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

ıslatmadan buğday pişirmek

taze yaprak nasıl haşlanır