sütlü pekmezli un helvası


Sütlü pekmezli un helvası yapımında tereyağı, un, süt, pekmez ve toz şeker kullanılır. Sütlü pekmezli un helvası, un helvası çeşitleri arasında farklı tada sahip. Sonuçta diğer un helvalarından farksız bir un helvası çeşitidir. Bu helvayı yaparken; şerbetin ilave ettikten sonra en istenirse içine ceviz içi, fındık içi ve badem içi konulabilir. Tarifimide sütlü pekmezli un helvası'nı sade yaptım, içine herhangi bir kuru yemiş çeşiti koymadım. Bildiğiniz gibi; un helvası kavururken tereyağı ile un'un çok kısık ateşte kavrulması gerekir. Uzun sürede ve düşük ısıda kavrulan un güzel bir aroma verir. Bu kokuyu un helvasını yerken almak istiyorsanız, unu ağır ağır kavurun acele etmeyin.

Sütlü pekmezli un helvası nasıl yapılır? Bu helvanın yapımında 100 gr. tereyağı, 1.5 su bardağı buğday un'u, 1 su bardağı süt, 1 çay bardağı pekmez ve 1 çay bardağı toz şeker kullanılır. Verdiğim malzemelerin miktarı ile 3 kişiye yetecek helva yapılır. İstenirse ihtiyaca göre, bu malzemelerin katları alınarak helva miktarı çoğaltılabilir. Önce süt ve toz şekeri bir tava içinde kaynattıktan sonra, üzerine pekmezi ilave ettim bir taşım kaynttım ve ocaktan aldım. Ardından, kalın tabanlı bir tencere içinde tereyağını erittim. Üzerine unu ilave etim ve çok kısık ateşte unun rengi dönünceye kadar kavurdum. Peşinden sütlü, pekmezli karışımı döktüm ve helva kıvamı alaıncaya dek karıştırdım. Helva kıvama gelince ocaktan aldım, kapalı olarak 15 dakika dinlendirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

taze yaprak nasıl haşlanır

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

ıslatmadan buğday pişirmek

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik