kemikli hindi eti haşlaması


  • Kemikli hindi eti haşlaması tencerede veya düdüklü tencerede yapılır. Tencerede kemikli veya kemiksiz hindi eti haşlaması çok zaman alır. Düdüklü tencerede hindi eti haşlaması normal tencereye göre, süre olarak daha kısadır. Bir bütün tavuğun düdüklü tencerede veya normal tencerede haşlama süresi göz önüne alınırsa, hindi tavuğun iki katı süresinde pişer. İyi bir düdüklü tencere tavuğun iriliğine göre 15-20 dakikada pişirir. Hindi etini ise, 30-40 dakikada pişirir. Hindi etinin pişme süresi göz önüne alındığında, hindi etiyle dana etinin pişme süreleri hemen hemen aynıdır. Bu sebeple hindi ürünlerini normal tencerede veya düdüklü tencerede pişirirken, bu ayrıntıyı kaçırmayın derim.

  • Resimde gördüğünüz sebzeli hindi yemeğini normal tencerede, ağır ateşte lokum gibi yumuşacık yaptım. Bu sebzeli yemekte iki tane hindi incik (hindi baget) kullandım ve 1.5 saati aşan bir sürede pişirdim. Aynı yemeği düdüklü tencerede yapmış olsaydım 30 ila 35 dakika arasında pişirebilirdim. Bu yemekte hindi incik, soğan, domates, sivri biber, patates, havuç, sarımsak, zeytinyağı, domates salçası kullandım. Yemeği çeşnilendirmek için; karabiber, pul biber, kimyon ve tuz kullandım. Sebzeleri, zeytinyağını, hindi inciği tencereye koydum. Üzerini kapatacak miktarda (salça ve tuz karışımlı) sıcak su ilave ettim ve ve ağır ateşte tencereyi tıkır tıkır kaynatarak pişirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

taze yaprak nasıl haşlanır

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

ıslatmadan buğday pişirmek