hazır donmuş mantı 20 dakikada haşlanır

Hazır mantı nasıl pişirilir? Piyasada derin dondurucuda dondurulmuş olarak satılan mantının yanında, vakumlu ambalajı içinde satılan mantı çeşitleri var. Vakumlu ambalajı içerisinde satılan mantı çeşitlerini (haşlamak) pişirmek, evde pek sorun olmuyor. Fakat; derin dondurucuda dondurulmuş olarak satılan hazır mantı çeşitlerini pişirmek, evde sorun yaratabiliyor. Dondurulmamış ev mantısı genel olarak, bol su içinde 15 dakikada haşlanır. Dondurulmuş hazır mantı ise; bol su içinde 20 dakikada haşlanır. Dondurulmuş hazır mantıyı 15 dakika haşlarsanız, gerekli lezzeti yakalayamazsınız.


Resimde gördüğünüz (300 gr.) dondurulmuş mantıyı nasıl haşladım? Tencereye 2 litre su koydum kaynattım. Su kaynadıktan sonra, 1 tatlı kaşığı tepelice doldurduğum tuzu kaynayan suya ilave ettim ve karıştırdım. Dondurucudan çıkardığım mantıyı azar azar tencereye ilave ettim ve ocak ısısını artırdım. Tencereyi ara sıra karıştırarak suyun kaynamasını bekledim. Su kaynayınca ocak ısısını orta ateşin bir tık üzerine ayarladım ve saatime baktım. Tam 20 dakika bitiminde ocağı söndürdüm ve tencereye bir su bardağı dolusu çeşme suyu koydum karıştırdım. Gerisi size kalmış, mantınızı nasıl yerseniz yiyin.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

taze yaprak nasıl haşlanır

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

ıslatmadan buğday pişirmek