tavada peynirli börek


Sıklıkla tavada peynirli börek yaparım. 200 gr. ağırlığında hazır satılan tek yufka kullanırım. İçini hazırlarken lor ve salamura peyniri ortak kullanırım. Bilirsiniz, salamura peynir tuzlu ve sert olur. Bu sebeple salamura peyniri doğrar ve su içinde bekletirim. İki su değişimi yaptıktan sonra, avcumun içinde sıkar ve ufalarım. Böreğin içine peynirden başka; yumurta, yoğurt, zeytinyağı, maydanoz ve dereotu koyarım. Herkesin damak tadı başka, ben tavada yaptığım böreği böyle seviyorum. Tavada hazır yufkalı peynirli böreği 28 cm. çapında treflon tavada yaparım. Böreği hazırladıktan sonra, ocağın en büyük gözü üzerine orta ısı ayarında toplam 20 dakikada pişirrim. Böreği pişirirken ve pişirdikten sonra üzerine veya tavaya yağ sürmem. Tariflediğim böreği yaparsanız, memnun olursunuz.

Teflon tavada hazır yufkalı böreği nasıl yaptım? Toplam,150 gr. ağırlıkta salamura ve lor peynirini bir kaseye koydum. Üzerine doğradığım birer tutam maydanoz ve dereotunu, kırdığım iki orta boy yumurtayı, normal şekilde doldurduğum 3 çorba kaşığı yoğurdu, 3 kaşık zeytinyağını, bir fiske tuzu ilave ettim ve karıştırdım. Hazır yufkayı teflon tavaya, kenarlarından sarkması eşit olacak şekilde yaydım. Yufkanın sert kenar kısımlarını, üçer parmak ölçüsünde elimle bölerek tavanın orta kısmına yaydım. Ardından iç harcı, yufkanın her tarafını kaplayacak şekilde yaydım. Yufkanın kenarlarını iç harcın üzerine düzgün bir şekilde kapattım ve tavayı büyük gözün üzerine oturttum. Ocağı yarım ateşe ayarladım ve 5 dakika aralıklarla öreği alt üst yaparak toplam 20 dakikada pişirdim

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

ıslatmadan buğday pişirmek

taze yaprak nasıl haşlanır