sade bulgur pilavı


Sade bulgur pilavı; yemeklik yağ, bulgur, su ve tuz ile yapılır. Bu malzemeler, sade bulgur pilavının olmazsa olmaz malzemeleridir. Pilavın lezzeti bakımdan yemeklik yağ olarak tereyağı, su olarak tavuk suyu veya et suyu kullanılmalıdır. Bulgur ise, iyi kalite köy bulguru olmalıdır. Her köy bulguru iyi kalite değildir, bu da bilinmelidir. Pilav yapımında kullanılacak elimizde bunca malzeme varken, ne diye üç malzemeyle pilav yapalım diyorsanız, yanılıyorsunuz. Sade bulgur pilavı; bulgur pilavı çeşitlerinin ağa babasıdır, bilesiniz. Bu üç malzemeyi doğru ölçülerde kullanır bulgur pilavı yaparsanız, başka çeşit pilav yapmayı aklınızdan geçirmezsiniz. Bu sade bulgur pilavı o kadar lezzetlidir, denemediyseniz denemenizi tavsiye ederim.

Resimde gördüğünüz sade bulgur pilavı bir çay bardağı dolusu bulgur, yarım çorba kaşığı tereyağı, üç buçuk çay bardağı tavuk suyu ile yapılmıştır. Yaptığım bulgur pilavı tek kişiliktir. Bulguru bir su bardağı ölçüsünde almış olsaydım; üç buçuk su bardağı tavuk suyu, bir çorba kaşığı tereyağı kullanırdım. Pilavı iki su bardağı dolusu bulgurla yapmış olsaydım; iki kaşık tereyağı, altı buçuk su bardağı dolusu tavuk suyu kullanırdım. Bulgur pilavının yağını erittikten sonra bulguru kattım, kavurdum. Üzerine sıcak tavuk suyunu ve tuzunu ilave etim. Tencereyi bir defa fokur fokur kaynattım, kapağı kapatım ve ocağı tamamen kıstım. Pilav suyunu çektikten sonra oacağı söndürdüm ve pilavı 20 dakika dinlendirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

taze yaprak nasıl haşlanır

ıslatmadan buğday pişirmek