maş fasulyesi salatası


Maş fasulyesi salatası, kuru maş fasulyesi haşlanıp süzüldükten sonra; istenilen sebze ve baharatlarla karıştırılır, tuz ile tatlandırılır. Salataların vazgeçilmezi zeytinyağı ve limon suyunu unutmamak gerekir. Kuru maş fasulyesi doğrudan su içinde haşlanmaz. Maş fasulyesi haşlanmazdan önce yumuşatılması gerekir. Bu da iki şekilde yapılır. Maş fasulyesi su içerisinde en az 8 saat bekletilir veya kaynar su içerisinde yarım saat bekletildikten sonra haşlanır. Maş fasulyesini akşamdan ıslatacaksanız, maş fasulyesini sıcak veya ılık su ile ıslatmayın. Maş fasulyesinin adına bakıpta kuru nohut veya kuru fasulyeye benzetmeyin. Maş fasulyesi çok çabuk yumuşar ve tek başına çok çabuk haşlanır.

Maş fasulyesi salatamı nasıl yaptım: Bir bardak kuru maş fasulyesini kaynar su içerisinde yarım saat beklettim. Peşinden süzdüm, suyunu değiştirdim ve en kısık ateşte on dakika haşladım. Haşladığım maş'ı bir kaba koydum. Üzerine bir iri domates rendeledim, çok ince kıydığım bir soğanı, közlediğim ve küçük küp doğradığım bir al (kapya) biberi, kıydığım bir tutam maydanozu, karabiberi, tuzu, limon suyunu ilave etim, yeteri kadar zeytinyağı gezdirdim ve karıştırdım. Ortaya muhteşem lezzette maş fasulyesi salatası çıktı. Bazen bu salataya limon suyu ile birlikte üzüm sirkesi veya elma sirkesi ilave ederim, şahhane olur. Bu salata diyet yemekleri arasında bir numaradır, tavsiye ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

ıslatmadan buğday pişirmek

taze yaprak nasıl haşlanır