etli milföy böreği


Etli milföy böreği; hazır milföy yaprakları, yemeklik yağ, kuşbaşı doğranmış (haşlanmış) et, soğan, domates, karabiber ve tuz kullanılarak yapılır. Bu malzemelere domates salçası, iç bezelye ve havuç ilave edilirse; yaplan yemek, talaş kebabı veya talaş böreği adını alır. Tarifim etli milföy böreğinin yapımı ile ilgili, bu böreği tarifliyorum. Etli milföy böreği için; yarım kilo dana kuşbaşı et, bir kuru soğan, bir tane de domates kullandım. Saydığım malzemeleri düdüklü tencerede pişirdim, karabiber ve tuz ile tatlandırdım. Hazırladığım bu harcın suyunu süzdüm, çıkan et suyunu milföy böreğini yerken; üzerine birer kaşık dolusu, sos olarak ilave ettim. Eti ise, iç harç olarak (12 adet) milföy yapraklarına paylaştırdım.

Etli milföy böreğimi nasıl yaptım? Düdüklü tencereye iki yemek kaşığı zeytinyağı koydum, sırası ile eti ve soğanı kavurdum. Rendelediğim domatesi, 2 su bardağı sıcak suyu ilave ettim ve düdüklü tencereyi kapattım. Eti orta ateşte 20 dakika haşladım, ocaktan aldım. Karabiber ve tuz ilavesi yaptıktan sonra, süzgeçe koydum süzdüm. Milföy yapraklarını oda sıcaklığına getirdim, az un kullanarak açtım ve içlerini birer kaşık iç harç ile doldurdum. Milföyü zarf gibi kapattım ve kapatığım yüzü alta gelecek şekilde, kağıtlı tepsiye yerleştirdim. Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm ve çörek otu serptim. Tepsiyi önceden 180°C dereceye ısıttığım turbo fırının orta rafına sürdüm ve 25 dakika süre ile pişirip fırından aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

taze yaprak nasıl haşlanır

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

ıslatmadan buğday pişirmek