tavada barbekü soslu tavuk

Tavada barbekü soslu tavuk kızartması'nı tavuk göğsü ile yaptım. Arada bir bu yemeği yapar ve pirinç pilavı, bulgur pilavı, şehriye pilavı, kuskus pilavı veya makarna ile yerim. Barbekü sosu yabancıların kullandığı bir sos çeşiti. Piyasada değişik firmaların üretip sattığı, farklı tatlarda barbekü sosu bulmak mümkün. Damak tadınıza uyarsa, hazır barbekü sosu alır ve tavuğunuzu bu sosla pişirebilirsiniz. Biz hazır barbekü sosu alıp kullanmak yerine, barbekü sosumuzu kendimiz yapıyoruz.


Barbekü sosu'u mangal veya tava işlerinde kullanıldığı zaman, eti haddinden fazla lezzetlendiriyor. Bu sosu kendi damak zevkinize uygun bir şekilde yaparsanız, değişik atıştırmalıkları yerken rahatlıkla kullanabilirsiniz. Barbekü sosu bir nevi salça; salçayı çeşitli baharatlarla çeşnilendirirseniz, sos'a para vermezsiniz. Tavuk göğsünü yaprak yaprak doğradım, tuzladım. Ardından bir tarafına fırçayla barbekü sos sürdüm. Tavada az yağ ile soslu yüzeyi kızarırken diğer yüzeyinede sos sürüp kızarttım. 

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

ıslatmadan buğday pişirmek

taze yaprak nasıl haşlanır