kendi suyunda makarna kolay

Evde kendi suyunda makarna nasıl yapılır veya pişirilir? Yemekler içinde en basit yapılanlar arasında makarnayı örnek gösterebiliriz. Suyu kaynat, tuzunu ve makarnayı ilave et haşla. Ardından süz, dilediğin sosla veya sade olarak sofraya koy. Makarnayı sade yapınca işler oldukça kolay, ama sos yapımına gelince işler değişir. Makarnanın binbir çeşit sosu ve bu sosun hazırlanması fazlaca zaman alır. Bunu bilen biri olarak, makarnayı kendim için yaparsam; makarna yapma işimi kolay yoldan hallederim. Bunun için makarna çeşiti ve makarnada kullanacağım malzemelerin benim için bir önemi yok, elimin altında hangi malzeme varsa makarnayı onlarla yaparım.


Üstte gördüğünüz makarna içinde tereyağı, salça, beyaz peynir ve çeşitli bahartlarla birlikte tuz var. Bu makarnayı nasıl yaptım? Tencereye tereyağı, domates salçası, beyaz peynir ve bana yetecek miktarda makarnayı koydum. Üzerine makarnayı bir parmak geçecek miktarda suyu, tuzu, baharatları koydum ve karıştırdım. Makarnanın tuzuna bakarak tuzunu çok iyi ayarladım. Makarnayı bir defa fokur fokur kaynatım, peşinden ateşi iyice kıstım ve tencere kapağını kapattım. Tıkır tıkır, pilav pişirir gibi makarna suyunu çekene kadar pişirdim. Bu işlem 20 dakika sürdü, ocaktan aldım ve afiyetle yedim. Bu makarnaya dilediğiniz sebzeleri ilave edebilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

taze yaprak nasıl haşlanır

ıslatmadan buğday pişirmek

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik