menemeni nasıl yaptım


Menemeni nasıl yaptım: Soğanlı, biberli, yumurtalı. domatesli menemen, mevsiminde yatişen domateslerden yapılır. Sera domatesi veya diğer domates çeşitleriyle de menemen yapılır, fakat lezzetli olmaz. Menemen'in domatesi olgun olacak ve içinde yeşil veya beyaz tenk bulunmayacak. Kaskatı, sert domatesle de ağızlara layık menemen yapılmaz. Menemen yapımında yemeklik yağı saymazsak, domatesten başka; soğan, sivri biber ve yumurta kullanılır. Tatlandırıcı olarakta başta tuz ve arzu edilirse karabiber, pul biber de kullanılabilir.

Katı sıvı farketmez, her çeşit yemeklik yağ menemen yapılırken kullanılır. Tuzlu yemeklik tereyağı ile yapılan menemen enfes olur. Tereyağı ile zeytinyağı karıştırılarak menemen yapılırsa, menemen süper olur. Fazla yağlı menemen hoş olmaz, bu nedenle menemenin yağını karar kullanmak gerekir. Örneğin; iki yumurtalı menemen yapılacaksa, üç kaşık yemeklik sıvı yağ yeterlidir. Menemen yapımında diğer yemek yapımlarında olduğu gibi, malzeme ölçüsü önemlidir ve kararında olmalıdır.

Domatesli, yumurtalı menemeni nasıl yaptım: Bir orta boy soğanı yemeklik doğradım ve üç kaşık zeytinyağında tavada kavurdum. Üzerine halka doğradığım bir iri sivri biberi ilave ettim ve kavurdum. İki orta boy domatesi küp küp doğradım, tavaya ilave ettim ve diriliği gidinceye kadar kavurdum, karabiber, pul biber ilave etim ve tuzunu karar hale getirdim. İki yumurtayı tavaya kırdım, az tuz ilave ederek tavayı bir defa karıştırdım. Ardından yumurtaların beyazı pişmeye başlayınca menemeni ocaktan aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

taze yaprak nasıl haşlanır

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

ıslatmadan buğday pişirmek